Επειδή αρνούμαι να παραμείνω στο δυσμενές κλίμα της νοσηρότητας, αρνούμαι να παρακολουθώ την πρόοδο των σκαπτικών εργασιών, αρνούμαι να υποταχτώ στη λογική του κ. δ/ντή και των δασκάλων του Α' δημοτικού σχολείου Βέροιας, δηλαδή στο «δεν πρόσεξα, δεν άκουσα, δεν είδα», ψάχνω να βρω κάτι τι το θετικό που θα μπορούσε να προκύψει από αυτό το ισχυρότατο ράπισμα.
Αυτό που σκέφτηκα λοιπόν και το θέτω υπόψη του υποψήφιου δημάρχου Βέροιας (πλησιάζουν εκλογές γαρ) αλλά και της κυβέρνησης και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα, είναι το εξής:
Να ξεκινήσει από την πόλη αυτή μια σταυροφορία (αν η λέξη σοκάρει, ας χρησιμοποιηθεί η λέξη "προσπάθεια" την οποία βρίσκω αδύναμη και αν σκεφτεί ο αναγνώστης κάποια άλλη παρακαλώ να ενημερώσει) να ξεκινήσει λοιπόν κάτι τι πρακτικό που θα σημαίνει το άνοιγμα της κλειστής επαρχιακής κοινωνίας προς το διαφορετικό, προς το κοσμοπολίτικο, προς το πνευματικά ευρύ, ώστε να αποδιώξει το φόβο.
Στα νησιά μας και τους τόπους με τουριστική ανάπτυξη τα φαινόμενα βίας ίσως είναι λιγότερα, ακριβως επειδή υπάρχει εξοικείωση των κατοίκων με το διαφορετικό και το ξένο. Εκεί ο ξένος έχει απόλυτη σχέση με τη λέξη "φιλοξενία", η οποία παλιότερα δε σήμαινε αποκλειστικά και μόνο το οικονομικό αντάλλαγμα.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ μια πολιτιστική αναγέννηση της πόλης της Βέροιας που να σηματοδοτήσει την άνθιση και άλλων πόλεων που δεν έχουν τουριστική ανάπτυξη και δεν ελκύουν γενικώς επισκέπτες από ξένες χώρες. Να μάθουν οι κάτοικοι μεσα από την ανταλλαγή πολιτιστικών χαρακτηριστικών ότι οι λαοί του κόσμου έχουν περισσότερες ομοιότητες παρά διαφορές, ότι το εθνικά ορθό δεν είναι η απομόνωση, ότι η τηλεόραση δεν διδάσκει ζωή, ότι.. ότι.. (ας συμπληρωθεί η πρότασή μου από όποιον πιστεύει πως είναι σημαντικότερη η έξοδος από το λαβύρινθο των σκιών και των φαντασμάτων από την παραμονή μας εκεί μέσα, στο σκοτάδι)
Προτιμώ να βλέπουμε αισιόδοξα προς τα μπρος παρά να γινόμαστε προφήτες κακών.
..θα πει κανείς ίσως.. από πού θα αντλούνται "αναρχικοί" και "γνωστοί-άγνωστοι" ώστε να καλύπτουν τις "ανάγκες" της εξουσίας..
Η απάντησή μου είναι: Μακάρι να μη βρίσκεται κανείς τέτοιος άνθρωπος! Μακάρι το φως της ψυχής ενος ευαίσθητου παιδιού που χάθηκε τόσο αποτρόπαια και άδοξα να δείξει το δρόμο όπου δεν θα χωρούν ο φθόνος και η μισαλλοδοξία. Μακάρι να ξυπνήσουν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, η πολιτεία, η κοινωνία. Μακάρι το αυγό του φιδιού να συνεχίσει το μακά(β)ριο ύπνο του για πάντα. Μακάρι ο φόβος να πάψει να θεσμοθετεί ποινές αντικοινωνικού περιεχομένου. Μακάρι ο νομοθέτης της κοινωνίας να ανασκαλέψει τους παλιούς νόμους της φιλοξενίας, του μοιράσματος, του χαμόγελου και του θάρρους.
_____________________
ΣΗΜ.1. Δεν θα μασήσω τις φόλες περί "παιδιών που ανήκουν σε διαλυμένες οικογένειες" περί "παιδιών χωρισμένων γονέων" περί του ότι "τα παιδιά ήταν δυο ελληνάκια, ένας βορειοηπειρώτης, ένας αλβανός και ένας ρουμάνος" ώστε να δίνεται η εντύπωση (με την... πολυεθνικότητα -τρομάρα μας!) πως η ευθύνη μας είναι μικρότερη.
ΣΗΜ.2. Οι συμμορίες παιδιών είναι γεγονός και δρουν σε ολόκληρη την επικράτεια εδώ και χρόνια, άσχετα αν εθελοτυφλούμε ή δε δίνουμε σημασία λέγοντας «ε, παιδιά είναι». Η στήριξη του θεσμού (και όχι μονάχα αορίστως "του θεσμού", αλλά στήριξη πρακτική) της οικογένειας είναι το αμέσως απαιτούμενο σήμερα. Τώρα!
ΣΗΜ.3. Αφήσαμε αυτή τη στήριξη του πολίτη, του οικογενειάρχη, του επαγγελματία, του μισθωτού, στο αρπαχτικό χέρι των τραπεζών με τα δάνεια και τις "παροχές" που ξεζουμίζουν τον κοσμάκη εξαπατώντας τον.
ΣΗΜ.4. κλπ κλπ κλπ
20 σχόλια:
Ούτε εγώ μπορώ να μασήσω εύκολα τις "φόλες"-δικαιολογίες-εξωραϊσμούς.
Βέβαια, είναι δύσκολο καε βεβιασμένο να πει κανείς ότι επρόκειτο για 100% έγκλημα διαφυλετικού μίσους...
...ωστόσο όμως, εξ ίσου βλακώδες θα ήταν αν δεν έβλεπε κάποιος σε αυτό το έγκλημα και ένα υπόστρωμα διαφυλετικού μίσους...
...άλλωστε στη πόλη της Βέροιας δεν είναι και τόσο καινούργιο το φαινόμενο...
Διαφωνώ, επίσης, με όσους ζητούν τα κεφάλια των γονιών...Αυτά είναι επιπολαιότητες,αν όχι απάνθρωπα επιφωνήματα χωρίς κόστος...
δεν έχει λόγους να αμφιβάλλει κανείς ότι μετά από αυτό, και οι γονείς των παιδιών-"θυτών" είναι ήδη νεκροί...
Πολλές φορές το περιρρέον κλίμα μιας κοινωνίας, και δη τοπικής, είναι ισχυρότερο από οποιοδήποτε γονικό επηρεασμό...
Το πρόβλημα, ιδιαίτερα στις κλειστές κοινωνίες, είναι η άτυπη καλλιεργεια του εθνικισμού η οποία περιχαρακώνει τον μικρό σε ηλικία (αλλά και το μεγάλο) άνθρωπο χωρίς να του δίνει (δείχνει) οδό δημιουργικής εκτόνωσης της ενεργητικοτητάς του.
Οι άνθρωποι κλείνονται σπίτια τους ή σε συντροφιές (κοινωνικές ομάδες) θέλοντας να αγνοούν τι συμβαίνει παραέξω. Αυτό που ενδιαφέρει είναι το "τι θα πει ο γείτονας" και αρκεί το "φαίνεσθαι".
Ρατσισμός δεν είναι μονάχα η φυλετική διάκριση, αλλά κάθε διάκριση, προς καθετι διαφορετικό.
Συμφωνώ απόλυτα όσον αφορά τα περί "κλειστών" κοινωνιών.
Απλά επειδή η λέξη "ρατσισμός" συνδέεται με τη λέξη "φυλή", δεν είμαι σίγουρος στο κατά πόσο μπορεί να αποδώσει όλα τα είδη της αποστροφής που τόσο πρόχειρα καλύπτει πίσω από μια ανέτοιμη εννοιολογία.
Υπάρχει διαφυλετικό μίσος και αποστροφή, υπάρχει επίσης διακοινωνικό μίσος, επιλεκτικό προς ορισμένες ομάδες κ.λπ.
Ας πούμε ότι είμαι λίγο ευαίσθητος στη γλώσσα και τις ορολογίες...Με ενδιαφέρει η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια.
Εχεις δίκιο για την ακρίβεια. Πώς όμως να δοθεί έμφαση στο φόβο του κάθε διαφορετικού; Εχεις κάποια ιδέα; Ο όρος "φοβία" μου φαίνεται πολύ χλιαρός...
Για το θετικό του πράγματος, το "ουδέν κακόν αμιγές καλού", τι έχεις να γράψεις;
.... ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι σχετικά. Ισχύουν παντού και πάντα. Χάρονλντ Πίντερ.
Και μάλιστα ας καταλάβουμε ότι και τα παιδιά της επαρχίας έχουν ανάγκη να τα εντάξουμε στον "πολιτισμό" μας. Ότι η ζωοποίησή τους είναι αποτέλεσμα της ανισότητας του διαμερισμού της γνώσης, της εκπαίδευσης και της ποιότητας ζωής.
Όσον αφορά την ακρίβεια, πιστεύω ότι για κάποιες περιπτώσεις ο όρος "διαφυλετικό μίσος" είναι ακριβής, και για άλλες,
ο όρος "διακοινωνικό μίσος" ή καλύτερα "επιλεκτικό διακοινωνικό μίσος" είναι ο πλέον κατάλληλος.
Ακόμα και το "διαφυλετικό μίσος" ο όρος "ρατσισμός" δεν μπορεί να το καλύψει,
μιας και ο δεύτερος σημαίνει "φυλετισμός". Αυτός όμως δεν συνεπάγεται κατ'ανάγκη "διαφυλετικό μίσος".
Οι Αυστραλοί Aborigines (όπως και τόσες αυτόχθονες φυλες στην Αφρική, κ.ά. κ.ά.), ας πούμε, ζουν και λειτουργούν τα πάντα σε καθαρά φυλετιστική-φυλετική βάση, χωρίς να σημαίνει γι'αυτό πως είναι "ρατσιστές"...
Για το "ουδέν κακόν αμιγές καλού' ...σίγουρα, υπάρχει, ή τουλάχιστον υφίσταται η δυνατότητα να υπάρξει και εδώ...
Το κατά πόσο αυτή η δυνατότητα θα βγει σε φως της πραγματικότητας, αυτό είναι άλλο ζήτημα...
Το μεγαλύτερο εμπόδιο θα είναι σίγουρα, οι ιδεολογικές ακαμψίες ομού με παραδοσιακές φοβίες κ.λπ.
Μια πολιτιστική αναγέννηση ίσως να αποτελεί ένα ελπιδοφόρο ξεκίνημα. Βρίσκω θετική την πρότασή σου.
Από αυτήν την τραγωδία θα έπρεπε να μας δωθεί το έναυσμα για να κάνουμε μία προσπάθεια να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας.
Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω. Μαρίνα, η Βέροια δεν είναι περισσότερο "ρατσιστική" από οποιαδήποτε άλλη ελληνική πόλη. Αντίθετα, είναι διεθνώς εξακριβωμένο ότι ακριβώς στις περιοχές τις πιό τουριστικές αλλά και με την μεγαλύτερη αναλογία ξένων μεταναστών, στην Γαλλία ας πούμε, στιον Μεσογειακό Νότο, και στο κοσμοπολιίτικο Παρίσι, ΕΚΕΙ είναι τα υψηλότερα ποσοστά Εθνικισμού και ξενοφοβίας.
Άρα, Μαρίνα μου, νομίζω ότι εστιάζεις σε λάθος στόχο.
Επίσης φίλε The Return, λυπάμαι αν θα σε στεναχωρήσω, αλλά βρίσκω υπερβολικά φορτισμένη με ανούσιο συναίσθημα την φράση "μετά από αυτό, και οι γονείς των παιδιών-"θυτών" είναι ήδη νεκροί...". ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΡΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΖΩΝΤΑΝΟΙ!!!!! Και θα είναι για πολύ ακόμα. Ο Άλεξ, ο Άλεξ είναι νεκρός.
Και η ψυχική μας ηρεμία, επίσης. Νεκρή.
Αυτό το τελευταίο, ίσως να μην είναι και τόσο κακό. Η ηρεμία γενικώς δεν κάνει και πολύ καλό, απ'ότι φαίνεται.
Φίλε Μαύρε Γάτε,
η φράση ""μετά από αυτό, και οι γονείς των παιδιών-"θυτών" είναι ήδη νεκροί..." δεν ελέχθη συναισθηματικά, αλλά καθαρά διαγνωστικά . και πιθανολογικά, εξ ίσου.
Απορώ πού το είδες το συναίσθημα...Ή εν πάση περιπτώσει αν υπάρχει συναισθηματισμός εδώ , τότε, σε αυτό που λες:
"ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΡΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΖΩΝΤΑΝΟΙ!!!!!"
...μπορούμε να μιλάμε για πραγματική υστερία...(με το συμπάθειο).
να μου επιτρέψεις να θεωρήσω επίσης τη φράση σου και λίγο απάνθρωπη, εκτός από υστερικώς φωνασκούσα...
Από πού και ως πού "ΤΕΡΑΤΑ" ; έτσι , επειδή τους κάπνισε...
να τα ρίξουμε στον Καιάδα;;
Η συστηματική καλλιέργεια διαφυλετικού μίσους δεν έπαιξε κανένα ρόλο κατ'εσέ στην τραγωδία;
Γατούλη μου, καταλαβαίνω (προσπαθώ τουλάχιστον) την ταραχή σου. Συνέβη στην πόρτα σου αυτό το γεγονός και δεν ξέρω και'γω πώς θα το έπαιρνα αν γινότανε στη γειτονιά μου, αν το έκαναν κάποια απο τα παιδιά που βλέπω (και ακούω!!) να παίζουν στη πλατεία μου...
Εσύ πώς το εξηγείς;
Εμένα το να το εξηγήσω στενά ως μεμονωμένο φαινόμενο δε με ικανοποιεί. Εντάξει, και τι έγινε και τους χώνουμε όλους τους κακους φυλακή και ζούνε τζάμπα με τα λεφτά των φορολογουμένων και πάει τέλειωσε και βγαίνουνε σε καμπόσα χρόνια και το παίζουνε "γνωστοι-άγνωστοι" στις πορείες και και και.. ΑΠΑΠΑΠΑΠΑ!!! ΦΡΙΚΗ!!!
Αμα κόψεις το ζιζάνιο ξαναμεγαλώνει πιο δυνατό. Ο σκοπός είναι να βρεθεί η ρίζα και να ξεριζωθεί. Αυτό ψάχνω, την αιτία που δημιούργησε αυτά τα παιδιά, την αιτία που δημιουργεί τον ασυνείδητο οδηγό που αφήνει το θύμα να αιμορραγεί στην άσφαλτο αν δε γυρίσει να το αποτελειώσει με την όπισθεν. Αυτά για τη ώρα.
ΥΓ. Να συμπληρώσω και κάτι άλλο.
Είναι πανεύκολο και πολύ βολικό να χαρακτηρίσουμε τα πάντα "υγιή", και να θεωρήσουμε απλώς ότι το περιστατικό οφείλεται σε "εξαίρεση", σε κάποια "τέρατα" (αν είναι δυνατόν δηλαδή...) ή σε ανήλικους "παπαχρόνηδες"...ή σε "τέρατα-γονείς" και λοιπά...
...όμως αν το κάνουμε αυτό,δεν θα έχουμε επιβεβαιώσει τίποτε περισσότερο παρά την κλασσική ευθυνοφοβία που μαστίζει τη συλλογική συνείδηση αυτής της χώρας...
Γκάιζ τα έχετε χάσει???? Τι δουλειά έχει ο ρατσισμος με 11 χρονα??? Αυτά να πάτε να πείτε στη μανούλα του...Τρελαθήκατε όλοι εδώ μέσα????
...γκάι,
έχεις περάσει ποτέ βόλτα από δημοτικό να δεις τι γίνεται...;
Συμφωνώ με τον dark angel. Δεν είναι μόνο θέμα ρατσισμού.
Αυτό που προέχει να εξεταστεί είναι τα προβλήματα των κοινωνικών στρωμάτων που προέρχονται οι "δολοφόνοι". Απο που γεννιέται η απίστευτη επιθετικότητα 11χρονων που ξέσπασαν στον συμμαθητή τους; Είναι κυρίως θέμα "φτώχειας".. Φτωχής παιδείας, άδειας τσέπης, έλλειψης πρόνοιας κ.λπ.
Μια τελευταία κουβέντα, διότι πρέπει να φύγω - έχω αργήσει (σόρρυ ροδιά, που καταχρώμαι του χώρου σου).
unique fish,
τελικά πείθομαι ότι είναι θέμα ...πατροπαράδοτης ασυννενοησίας που ανθεί εν ελλάδι.
Κανείς δεν είπε ότι είναι έγκλημα 100% διαφυλετικού μίσους...
Ο δε drk angel είπε ότι 100% δεν έχει σχέση με "ρατσισμό", και όχι ότι "δεν οφείλεται μόνο σε ρατσισμό"..
Για όνομα του θεού...μ'ένα σμπάρο δυο παρερμηνευμένα τρυγόνια...
ΤΙ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΛΑΟΣ
ΣΤΗ ΒΕΡΟΙΑ;...........
αφήστε τα ποσοστά και τις αστήριχτες έμμεσες και άκυρες υποθέσεις. Άκου τι ποσοστά έχει το ΛΑΟΣ στη Βέροια!
Με το ίδιο περίπου σκεπτικό, ας μας πείτε Ω καλοί και άγιοι, ανεπτυγμένοι αθηναίοι τι ποσοστά δώσατε σεις του χέρι-χέρι Με τον Καρατζαφέρη ένα φεγγάρι στις εκλογές για την υπερνομαρχία Αθηνών-Πειραιώς. Δε θυμόμαστε?
13,6%
Χαίρετε.
Συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση. Φίλε μου the_return επιμένω στους χαρακτηρισμούς μου, ΤΕΡΑΤΑ για τους γονείς, και ΤΕΡΑΤΑ για τα παιδιά. Και επιμένω να μην τους βρίσκω καθόλου υστερικούς, αν και φυσικά έχει δίκιο η Μαρίνα η Ροδιά ότι χτες ήμουν εξαιρετικά φορτισμένος, μια που η υπόθεση αφορά την πόλη μου.
¨Ομως, επιμένω, δεν πρέπει να π΄πεσουμε στην παγίδα της "συλλογικής" ευθύνης, και της "συλλογικής" ντροπής. Πιστέυω στην ΑΤΟΜΙΚΗ ευθύνη του ανθρώπου. Και για μένα, οι άνθρωποι αυτοί, σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια, είναι ΤΕΡΑΤΑ. Δεν θα τους ήθελα για φίους, για γείτονες, για συμπολίτες. Ναι, ΚΑΙ τα παιδιά τους. Κι αυτά μαζί. Δεν με ενδιαφέρει αν στο βάθος "φταίνε" ή "δεν φταίνε", ή αν παίρνουν άφεση μόνο και μόνο επειδή είναι παιδιά. Πάντως δεν θα τα ήθελα συμμαθητές των παιδιών μου, αν είχα. Για τα δικά μου παιδιά, αν ποτέ αποκτήσω, θα είμαι υπεύθυνος ΕΓΩ. Και αν γίνουν ΤΕΡΑΤΑ, να ντραπώ, να λογοδοτήσω, να πληρώσω. Αλλά ΟΧΙ για τα παιδιά που σκότωσαν τον Άλεξ και τους γονείς τους.
Δεν πιστεύω πως τα παιδιά είχαν την πρόθεση να σκοτώσουν. Απλώς κυνηγούσαν, απλώς έπαιζαν ένα σκληρό παιχνίδι εναντίον ενός παιδιού διαφορετικού.
Το "μετά" είναι το πρόβλημα. Η απόκρυψη και η σιωπή και εδώ αυτό που μπορώ να δω είναι η συμμετοχή ενός "μεγάλου" που αντί να νουθετήσει, να υποδείξει στα παιδιά το κοινωνικά ορθό, έδωσε λύση σύμφωνη με όσα υπαγορεύει η ανάλγητη κοινωνία μας.
Εάν τα παιδιά έπραξαν από μόνα τους αυτό το "μετά", πράγματι υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα.
Ηδη, έχουν ξεκινήσει προγράμματα της ΕΕ για κοινωνική επανένταξη παραβατικών παιδιών σε περιβάλλον εκτός του "στενά" δικού τους, όπου μαθαίνουν πράγματα που δεν έτυχε να διδαχτούν από γονείς και δασκάλους. Σε τόπο της χώρας μας, κάπου στη δυτική Ελλάδα, φιλοξενούνται παιδιά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου μαθαίνουν να συμβιώνουν ειρηνικά με τη φύση, τον εαυτό τους και την κοινωνία.
Σε προέκταση αυτών που γράφω, μήπως η ύπαρξη κοινωνικού λειτουργού ή ψυχολόγου στα σχολεία θα αναπλήρωνε το κενό που υπάρχει στην ψυχική φροντίδα των παιδιών μας; Ενα κενό που οι γονείς και δάσκαλοι αδυνατούν ή έχουν άγνοια να το καλύψουν.
:-)
Αυτό είναι ένα σχόλιο που έστειλα στο e-Rooster
Δεν ξέρω τι να σκεφτώ πια.. είμαι πολύ μπερδεμένη...
:-((((((((((
Α! Η αναλγησία είναι συστατικό της παιδικης ψυχής και με συγκίνησε το σχετικό ποστ του Tero... αν και η δική μου ενεργητικότητα έβρισκε θετικές διεξόδους σε ζωηρά κινητικά παιχνίδια και δημιουργική απασχόληση.. Είχα την τύχη να έχω έναν εξαιρετικό πατέρα που προέβλεπε για μένα πριν από μένα και καθοδηγούσε χωρίς φανερή παρέμβαση.. Πόσοι γονείς όμως σήμερα διαθέτουν χρόνο για το παιδί τους; Δεν πιστεύω ότι το πρόβλημα είναι στενά οικογενειακό, κοινωνικό είναι Γατούλη μου.. Οι αξίες που εκπίπτουν, δεν είναι πρόθεση δική μας ούτε εμείς το προκαλέσαμε.. "Ανάγκα και Θεοί πείθονται" λεγαν οι αρχαίοι και η ανάγκη για την απόκτηση αυτού που προβάλλεται από διάφορους πομπούς ως "ανάγκη" οδηγεί σε λάθος δρόμους...
ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΦΡΙΚΗ..?
..τι να κάνουμε; πέρα από Παιδεία δε βρίσκω λύση..
Δημοσίευση σχολίου