tag:blogger.com,1999:blog-19256059.post114634455750944188..comments2023-07-12T12:36:55.141+03:00Comments on taparaponasas stonOHE: Η ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΒΩΜΟΛΟΧΙΑΣRodiahttp://www.blogger.com/profile/05376191142483735168noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-19256059.post-1146619433473095802006-05-03T04:23:00.000+03:002006-05-03T04:23:00.000+03:00Εκανα λάθος.. είχα ξεχάσει ότι πρωτοανέβηκε στον Ι...Εκανα λάθος.. είχα ξεχάσει ότι πρωτοανέβηκε στον <A HREF="http://flytoistros.com" REL="nofollow">Ιστρο </A> δυο χρόνια νωρίτερα [Rodia - Στάλθηκε: 01-08-2003 (15:24)] και σχολιάστηκε από τον autopoet – Στάλθηκε: 01-08-2003 (18:45) <BR/><BR/>Χαίρομαι που μια γυναίκα συγγραφέας προσπαθεί να ξαναδιαβάζει με νέο τρόπο τη σεξιστική γλώσσα των αντρών, αλλά και που παράλληλα αντιδρά έτσι απέναντι στην επίδειξη αντρικού αυταρχισμού και ανταγωνισμού που τον τελευταίο καιρό διαχέεται στον Ίστρο. Οφείλουμε στη δεύτερη γενιά του φεμινισμού, εκείνη στην οποία ανήκουν θεωρητικοί όπως η Λους Ιρίγκερε και η Τζούλια Κρίστεβα, την ανακάλυψη πως στη γλώσσα υπάρχει μια έντονη υποδήλωση του φύλου. Τέτοιες έρευνες συγκρότησαν τους πρόσφατους γλωσσολογικούς κλάδους της κοινωνιογλωσσολογίας και κυρίως της κοινωνιολογίας της γλώσσας. Έτσι, ενώ ο Ρολάν Μπαρτ θα ξεκινήσει στο «Βαθμό Μηδέν τη Γραφής» να συνδέσει την επανάσταση με τη σεξιστική γλώσσα, σήμερα γνωρίζουμε πως αυτό, στο βαθμό που οι συγκεκριμένες λέξεις αφορούν την επίδειξη του φύλου μέσω μιας συγκεκριμένης αξιολογίας σειράς λέξεων, θεωρούνται φαλλοκεντρικές και φαλλοκρατικές, ρατσιστικές απέναντι σε σεξουαλικές μειονότητες, αντιφεμινιστικές, πατριαρχικές και σεξιστικές, δηλαδή κάθε άλλο παρά επαναστατικές. Η σεξιστική ύβρις συγκροτείται από λέξεις που προέρχονται από άντρες προκειμένου να επιδεικνύουν το φύλο τους και τη σεξουαλική τους ρώμη απέναντι σε άλλους άντρες, με το πρόσχημα της αναφοράς τους σε άλλα θέματα ή με το πρόσχημα της επαναστατικής γλώσσας. Η επίδειξη του φύλου συνυφαίνεται με την κοινωνική άνοδο στις οικονομικές σχέσεις και στην καθημερινή ζωή, όπου προωθούνται κυρίως άντρες που προτάσσουν με βάρος το φύλο τους. Οι γυναίκες συχνά έχουν αντιδράσει γι' αυτή την τόσο σεξιστική γλώσσα μέσα στον Ίστρο που έχει δημιουργηθεί για άντρες προκειμένου να επιδείκνύουν τον αντρισμό τους ή τέλος πάντων τη σημασία τους απέναντι στους άλλους. Η λέξη που αναφέρεται στην ικανότητα του γαμέτη και που βέβαια δεν αποτελεί υποτίμηση για μια γυναίκα, είναι υποτιμητική αν σκεφτούμε πως δεν απευθύνεται παρά από άντρες σε άντρες. Όταν ένας άντρας πεί «θα σε γαμήσω» με αυτή τη μεταφορά: α) δηλώνει έμμεσα στους υπόλοιπους πως είναι υπερβολικά άντρας, άρα τη βεβαιότητα γι' αυτό που είναι, β) δηλώνει πως είναι τόσο σεξουαλικά ενεργός ώστε θα μπορούσε να πράξει σεξουαλικά ακόμη και σε άλλους άντρες υπερισχύοντας επάνω τους σεξουαλικά, γ) δηλώνει ρατσιστικά πως ο άλλος δεν είναι τόσο ή καθόλου άντρας, πως είναι κίβδηλος άντρας, πως είναι γυναικωτός και άρα περιφρονητέος από την κοινωνία των γνήσιων αντρών. Οι σεξιστικές λέξεις, αν και μοιάζουν να βρίσκονται χαμηλά στην αξιολογική κλίμακα, μεταξύ αντρών δεν είναι καθώς δημιουργούν μια εξοικείωση μεταξύ των αντρών, και έναν κοινό μεταξύ των αντρών κώδικα. <BR/>Από την άλλη η γλώσσα αυτή δηλώνει έναν αντρισμό κατά βάθος καταπιεσμένο και δεσμευτικό, όπως τόσες γυναίκες θεωρούν ναό κάποιο πολυκατάστημα καλλωπισμού, παγιδευμένες στην εικόνα του πατριαρχικού αντρικού βλέμματος που βλέπει τη γυναίκα ως μετωνυμία, ως αντικείμενο της επιθυμίας. Ακόμη και καθημερινές λέξεις όπως «μαλάκα» αναφέρονται διαρκώς σε μια γλώσσα μεταξύ αντρών, σε αυτό που ονομάστηκε ομοκοινωνικότητα (δηλαδή στο πώς το ίδιο φύλο επικοινωνεί με τους ομοίους του). Η γυναίκα μέσα σε αυτή τη γλώσσα υπάρχει ως «γκόμενα», «μουνάκι», «πιπίνι», ως «ξανθιά», δηλαδή ως ένα αντικείμενο. <BR/><BR/>Η πατριαρχική γλώσσα είναι σεξιστική, ρατσιστική, απλουστευτική (της αρέσει να βλέπει τα πράγματα με απλότητα), εκλαμβάνει διαρκώς την εναλλακτική φωνή ως ανταγωνιστική. Και όλα αυτά γίνονται ως τέχνασμα, ως άμυνα, για να ενισχύσει την ασφάλειά της. Αναφέρεται διαρκώς σε διαρχίες, από τις οποίες η μία πάντοτε είναι η καλή, ισχυρή και γνήσια, την οποία αντιπροσωπεύει η πατριαρχία, ενώ η άλλη είναι η ασθενής, κακή και κίβδηλη, την οποία απορρίπτει, ξεχνώντας τεχνηέντως πως αυτό που περιθωριοποίησε είναι υπεύθυνο για την ψευδαίσθηση της ταυτότητάς της. Αυτή η τεχνική της διαρχίας συγκροτεί τον ιδεολογικό λόγο, όπως είπε αλλού η Ροδιά, και ονομάστηκε από την αποδόμηση «λογοκεντρισμός». <BR/><BR/>Η πατριαρχία όμως πληρώνει ακριβά αυτή τη βεβαιότητα στο κείμενό της. Αυτή την ανακάλυψη την οφείλουμε στην αποδόμηση: όσο πιο βέβαιο φαίνεται να δείχνει ένα πατριαρχικό κείμενο, τόσο πιο πολύ, αν το κοιτάξουμε πολύ προσεχτικά, φαίνεται να είναι αντιφατικό σε πολλά σημεία του. Ακριβώς γιατί η απόλαυση συγκρούεται με τις δεσμεύσεις που ασκεί στον εαυτό του ο συγγραφέας στο πεδίο της σημασίας, υποδηλώνοντας με μια κρυφή γλώσσα την καταπίεση κατά τη συγκρότηση του φύλου του, σαν να αφήνει με τη γραφή του κρυφά ανοίγματα εξαερισμού στην καταπίεσή του. <BR/><BR/>Επανάσταση απέναντι στην πατριαρχική καταπίεση δεν μπορεί να επέλθει με τα μέσα, με τα οποία η πατριαρχία ενισχύεται. Η σεξιστική γλώσσα δεν έχει σκοπό να ανοίξει διάλογο, αλλά να τον σταματήσει και να εκφοβίσει. <BR/><BR/>Την πιο ενδιαφέρουσα επαναστατική κίνηση που είδα από άντρα το τελευταίο διάστημα, θέλω να το πω κλείνοντας, είναι τα «αλβανικά σχόλια», που αντιπροτείνουν την ανατολική αισθητική τους στη δυτική κοινότυπη αισθητική που περιβρέχει αναπόφευκτα τον Ίστρο, και που προέρχονται φυσικά από κάποιον που η πατριαρχία εκφράστηκε πρόσφατα ρατσιστικά εις βάρος του, για άλλη μια φορά βέβαιη για τον εαυτό της, ακριβώς γιατί δεν κατάλαβε πως η δύναμη του καινούριου βρίσκεται σε ό,τι μέχρι σήμερα θεωρούσε περιθώριο.<BR/><BR/>http://users.forthnet.gr/ath/e-poetryRodiahttps://www.blogger.com/profile/05376191142483735168noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19256059.post-1146560657805693182006-05-02T12:04:00.000+03:002006-05-02T12:04:00.000+03:00Ένα είναι σίγουρο..Μετά από αυτό το post θα αποκτή...Ένα είναι σίγουρο..<BR/>Μετά από αυτό το post θα αποκτήσεις πολλούς επισκέπτες από τις μηχανές αναζήτησης :)))Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08929378939707591598noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19256059.post-1146468956795354052006-05-01T10:35:00.000+03:002006-05-01T10:35:00.000+03:00Tο 'μυστικό' της βωμολοχείας είναι η τεστοστερόνη....Tο 'μυστικό' της βωμολοχείας είναι η τεστοστερόνη. Οι άνθρωποι είναι πολύ τεμπέληδες κι αν δεν υπήρχε αυτή η τσαμπουκοορμόνη, τα αρσενικά δεν θα κινούντο προς το θηλυκά, κι αν κινούντο δεν θα παλλινδρομούσαν κτλ<BR/>Απο κει και πέρα είναι θέμα δοσολογίας. Λίγο παραπάνω γίνεται τόλμη, πολύ επιθετικότητα, πάρα πολύ σαδισμός. Γιατί οι serial killers είναι συνήθως άντρες;<BR/>Η βωμολοχεία είναι η ιδεολογία της τεστοστερόνης, είναι η κίνηση που δεν πέρασε στο σώμα, αλλά ανέβηκε στο μυαλό. Γι αυτό δεν υπάρχουν γυναικίες βωμολοχίες, δεν λέμε πχ την μούνισες dark angel.<BR/>Ο γυναικείος ερωτισμός δεν έχει επιθετικότητα (ευτυχώς).Χαρτοπόντικαςhttps://www.blogger.com/profile/01138684535703393206noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19256059.post-1146461292712233522006-05-01T08:28:00.000+03:002006-05-01T08:28:00.000+03:00Μια διευκρίνηση επιπλέον: Δεν δηλώνω υπέρ της βωμο...Μια διευκρίνηση επιπλέον: Δεν δηλώνω υπέρ της βωμολοχίας, αμφισβητώ αν υπάρχει βωμολοχία. Η ίδια δε χρησιμοποιώ παρόμοιες εκφράσεις ως υβριστικές -γενικά, δεν βρίζω!<BR/><BR/>Οταν θυμώνουμε, γιατί δεν αρκεί ο τόνος της φωνής να το δηλώσει; Και, αν δεν αρκεί ο τόνος, γιατί δε χρησιμοποιούμε μια "σκληρή" σε προφορά λέξη, όπως π.χ. "κονσέρβα" ή "μανέστρα" που δε δημιουργούν και προβλήματα;<BR/><BR/>:-) Καλό μήνα!Rodiahttps://www.blogger.com/profile/05376191142483735168noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19256059.post-1146451181126116922006-05-01T05:39:00.000+03:002006-05-01T05:39:00.000+03:00Αγαπητοί σχολιαστές, γράφω δυο λόγια ακόμα, επειδή...Αγαπητοί σχολιαστές, γράφω δυο λόγια ακόμα, επειδή φοβούμαι ότι κάπου δεν ήμουν αρκετά σαφής. Ισως φταίει και το μέγεθος του κειμένου που δε βοηθά στην ανάγνωση. <BR/><BR/>Οταν αναφέρομαι στην απομυθοποίηση της βωμολοχίας, εννοώ ότι -γνώμη μου- δεν υπάρχει καν βωμολοχία και κάκιστα χρησιμοποιούνται ως υβρεολόγιο λέξεις σημαίνουσες ανθρώπινες σωματικές κυρίως λειτουργίες. <BR/>Αυτό που έχει ειπωθεί, ότι δεν υπάρχουν 'βρώμικες' λέξεις αλλά 'βρώμικα' μυαλά, με βρίσκει σύμφωνη. Η επεξεργασία μέσα στον εγκέφαλό μας, η οποία πρώτα συλλαμβάνει την εικόνα ενός πράγματος -συγκεκριμμένου ή αφηρημένου- και κατόπιν την "μεταποιεί" σε λέξεις, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη. Εκεί ακριβώς βρίσκεται η διαφορά από άνθρωπο σε άνθρωπο, από σκέψη σε σκέψη: Αν π.χ. αντιλαμβάνομαι την ειρήνη ως μια εικόνα ανθισμένου λιβαδιού όπου παίζουν παιδιά και κάποιο άλλο μυαλό αντιλαμβάνεται την ίδια έννοια (της ειρήνης) ως αποτέλεσμα ενός νικηφόρου πολέμου, πώς να το κάνουμε, υπαρχει σημαντική διαφορά, όπως π.χ. είναι διαφορετική και η αντίληψη της ερωτικής πράξης, όπου κάποιοι την αντιλαμβάνονται ως πράξη βίας και επιβολής ή ταπείνωσης από το ένα όν προς το άλλο, ενώ άλλοι έχουν διαφορετική αντίληψη θεωρώντας τη ως κορυφαία πράξη αφοσίωσης και στοργής ή κάτι άλλο, κ.ο.κ. <BR/><BR/><BR/>Επισημαίνω επίσης ότι το φρικτό και αποτρόπαιο είναι οι πράξεις βίας του ανθρώπου εναντίον των ομοίων του ανθρώπινων όντων και όχι οι λειτουργίες του κορμιού του. Ο αφανισμός του ανθρώπου με διάφορα μέσα (π.χ. πόλεμος), η ταπείνωση (π.χ. βασανιστήρια), η εξαθλίωση, κλπ, είναι αυτά που χρειάζεται να καταδικάσουμε ως άνθρωποι, και εδώ νομίζω πως δεν είναι δυνατό να διαφωνούμε.Rodiahttps://www.blogger.com/profile/05376191142483735168noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19256059.post-1146447460158531952006-05-01T04:37:00.000+03:002006-05-01T04:37:00.000+03:00ειδα σημερα την εκπομπη "Αλλαξε το" απο τη συχνοτη...ειδα σημερα την εκπομπη "Αλλαξε το" απο τη συχνοτητα του Alpha. η μητερα των παιδιων που ειχαν στειλει γραμμα στην εκπομπη ηταν γερμανιδα. καπως τα εφερε η κουβεντα κι εγινε λογος για τις βρισιες που χρησιμοποιουν οι γερμανοι. η κυρια εκεινη ειπε οτι, οταν βριζουν καποιον, τον αποκαλουν με την ονομασια καποιου ζωου.<BR/><BR/>νομιζω οτι η βρισια που χρησιμοποιουμε ως επι το πλειστον εμεις ως ελληνες ειναι κοινη για πολλους λαους. μηπως και οι αμερικανοι, οι αγγλοι, οι ινδοι δε λενε "screw you" ή ακομα "go fuck yourself";<BR/>διαφωνω, λοιπον, με τον george στο οτι διεκδικουμε την αποκλειστικη πολυχρησια της συγκεκριμενης υβριστικης εκφρασης.<BR/>εγω την ερμηνευω ως μια απαξιωση που εκφραζει ο υβριστης προς τον υβριζομενο. λεγοντας ο Α στον Β "αντε γ...", εκφραζει την αποδοκιμασια του για τη διανοητικη ικανοτητα του Β. "πηγαινε να συνουσιαστεις (πραγμα που και τα ζωα μπορουν να κανουν)" κι ασε τα σοβαρα και τα δυσκολα σε μας.<BR/>μια αλλη εκδοχη ειναι οτι προτρεπουμε τον αλλο να παει να "ξεχαρμανιασει", αποδιδοντας φυσικα την οποια δυσαρεστη σε μας συμπεριφορα του αποδεκτη της προτροπης σε ελλειψη σεξ.<BR/>η αρκουντως απειλητικη εκφραση "θα σε γ..." σημαινει, κατα την αποψη μου, οτι θα σου κανω κακο, κατι ζωωδες και βαναυσο. οπως εξαλλου ειναι και ο βιασμος.<BR/><BR/>τελος θα ηθελα να πω οτι δεν πιστευω στην απομυθοποιηση των χυδαιοτητων και των υβριστικων λεξεων/εκφρασεων. βεβαια ουτε και στην απενοχοποιηση κακοσημων λεξεων. κι εγω δεν αντεχω το αφορητα κοινοτοπο "τι κανετε" που εκβιαζει μια στερεοτυπικη απαντηση (μεταξυ γνωστων), αλλα το προτιμω απο το "γαμήσατε καλά σήμερα" που αναγαγει μια ιδιαιτερη και ιδιωτικη στιγμη σε προϊον ψιλοκουβεντουλας για τις (υποχρεωτικες και αναποφευκτες) κοινωνικες συναναστροφες.divebomb djinglehttps://www.blogger.com/profile/16452349721320075957noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19256059.post-1146384282343081172006-04-30T11:04:00.000+03:002006-04-30T11:04:00.000+03:00Δεν εχω επιστημονικο υποβαθρο - αλλα μετα την μετο...Δεν εχω επιστημονικο υποβαθρο - αλλα μετα την μετοικιση μου στην Γερμανια, παρατηρησα οτι στα γερμανικα δεν υπαρχει σχεδον καμμια βωμολοχια που να σχετιζεται με το σεξ. <BR/>Αν πεις σε καποιον γερμανο/-ιδα "θα σε γαμησω / αει γαμησου" θα σε κυτταξει με απορια.<BR/><BR/>Ολες οι γερμανικες βωμολοχιες σχετιζονται με την βρωμα (γενικως) και τα σκατα. Το ιδιο ισχυει για τους σκανδιναυους. Το σεξ δεν ειναι αντικειμενο βωμολοχιας.<BR/><BR/>Μου εχουν πει, οτι το ιδιο συμβαινει και με τους γιαπωνεζους.<BR/><BR/>Ισως λοιπον να ειναι θεμα ψυχοσυνθεσης ενος λαου. Βριζουμε και ευχομαστε στον εχθρο μας, αυτο που φοβομαστε, αυτο που δεν θα θελαμε να συμβει σε μας.<BR/><BR/>Συμπεραινω οτι οι ελληνες εχουν πηδηχτει τοσες φορες, ωστε να ξερουν καλα τι σημαινει. Γι' αυτο λενε "αει πηδηξου" στον εχθρο τους.Lionhttps://www.blogger.com/profile/01737715425090497116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19256059.post-1146351573339663012006-04-30T01:59:00.000+03:002006-04-30T01:59:00.000+03:00Αποφεύγω να λέω φράσεις όπως: γίναμε κώλος, κώλο τ...Αποφεύγω να λέω φράσεις όπως: γίναμε κώλος, κώλο το έκανες, του κώλου τα εννιάμερα κλπ, καθ' ότι λάτρης των ωραίων γυναικείων κώλων. Αναρωτιέμαι μάλιστα πως καθιερώθηκε ο κώλος ως κάτι το αποκρουστικό στην κοινωνία μας αφού είμαστε όλοι θαυμαστές των ωραίων κώλων και το εκδηλώνουμε διαρκώς και δημοσίως. Γι αυτό προτείνω να προηγείται του κώλου επιθετικός προσδιορισμός, π.χ. βρωμόκωλος, στραβόκωλος, ή, άκωλος!artfartedhttps://www.blogger.com/profile/08161728526908114000noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19256059.post-1146348126799988472006-04-30T01:02:00.000+03:002006-04-30T01:02:00.000+03:00τωρα μου ηρθε συο μυαλο η χειρότερη βρισιά που άκο...τωρα μου ηρθε συο μυαλο η χειρότερη βρισιά που άκουσα ποτέ.<BR/>Σκηνικό:Αυλή σε ένα μικρό σπίτι στο χωριό.Χώμα πατημένο, μια μουριά στη μέση. Ενα γλυκό κοριτσάκι παίζει με τις κούκλες στη σκιά του δέντρου στη μέση της αυλής. Λίγο πιο κεί μια επίσης γλυκειά γιαγια πλέκει με το βελονάκι καθισμένη στο πεζούλι. Ειδυλιακή σκηνή σκέφτομα καθώς πίνω τον καφέ μου χαζεύοντας. Κάποια στιγμή η γιαγια λέει στο κοριτσάκι να βάλει τη ζακετούλα του γιατί έπισε να δροσίζει. Και ακούω την φοβερή απάντηση "Σκάσε μωρή σκατόγρια μη σου χύσω τα μυαλά στο τάφο".114ΛΕΞΕΙΣhttps://www.blogger.com/profile/08092014753183697275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19256059.post-1146346141316774772006-04-30T00:29:00.000+03:002006-04-30T00:29:00.000+03:00Σωστή παίκτρια! Αλλά γιατί δεν λέμε "τώρα την μούν...Σωστή παίκτρια! Αλλά γιατί δεν λέμε "τώρα την μούνισες"?<BR/><BR/>ε?<BR/><BR/>φιλιά<BR/>:)Dark Angelhttps://www.blogger.com/profile/12129837434145082654noreply@blogger.com